پرواز را بخاطر بسپار

پرواز را بخاطر بسپار

عرفانی-اجتماعی
پرواز را بخاطر بسپار

پرواز را بخاطر بسپار

عرفانی-اجتماعی

سرخوشان عشق

 

هوالمحبوب 

 

 
                              
 
 

ای یوسف خوش نام ما خوش می​روی بر بام ما 

ای درشـکـستـه جـام مـا ای بـردریـده دام ما  

ای نـور ما ای سور ما ای دولت منصور ما 

جوشی بنه در شور ما تا می​شود انگور ما

ای دلبر و مقـصود ما ای قـبله و معبـود مـا 

آتـش زدی در عود ما نظاره کن در دود ما

ای یــار مــا عــیـار مــا دام دل خــمــار مــا 

پـا وامـکش از کار ما بستان گرو دستار ما

در گل بمانده پای دل جان می​دهم چه جای دل 

وز آتـش سـودای دل ای وای دل ای وای مـا

 

 
در ششم ربیع الاول سال 604 ه.ق در بلخ زاده شد.علت شهرت او به رومی بدلیل این بوده است که بیشتر عمر خود را در قونیه سپری کرده است.پدر مولانا محمد بن حسین خطیبی است که به بهاءالدین ولد معروف شده و اورا سلطان العلما نیز لقب داده اند.اوقصد سفر به حج کرد و در نیشابور شیخ عطار به دیدن آنها آمد و نسخه ای از اسرار نامه را به جلال الدین که هنوز کوچک بود هدیه داد و به بهاء ولد گفت:" زود باشد که پسر تو آتش در سوختگان عالم زند."  
 
 
طلوع شمس

 

مولانا در آستانۀ چهل سالگی مردی به تمام معنی و عارف و دانشمند دوران خود بود و مریدان و عامه مردم از وجود او بهره ها می‌بردند تا اینکه قلندری گمنام و ژنده پوش به نام شمس‌الدین محمد بن ملک داد تبریزی روز شنبه ۲۶ جمادی‌الاخر سال ۶۴۲ هجری قمری به قونیه آمد و با مولانا برخورد کرد و آفتاب دیدارش قلب و روح مولانا را بگداخت و شیداییش کرد. (در این ملاقات کوتاه وی دوره پرشوری را آغاز کرد. در این دوره که سی سال از حیات مولانا را شامل می شود، مولانا آثاری برجای گذاشته است که جزو عالی ترین نتایج اندیشه بشری است.) و این سجاده نشین با وقار و مفتی بزرگوار را سرگشته کوی و برزن کرد تا بدانجا که خود، حال خود را چنین وصف می کند:

 
زاهد بودم ترانه گویم کردی - سر حلقۀ بزم و باده جویم کردی
سجاده نشین با وقاری بودم - بازیچۀ کودکان کویم کردی 
 
غروب موقت شمس

 

رفته رفته آتش حسادت مریدان خام طمع زبانه کشید. آنها می دیدند که مولانا مرید ژنده پوشی گمنام گشته و هیچ توجهی به آنان نمی کند از این رو فتنه جویی را آغاز کردند و در عیان و نهان به شمس ناسزا می گفتند و همگی به خون شمس تشنه بودند.

شمس در حجاب غیبت فرو شد و مولانا نیز در آتش هجران او بی قرار و ناآرام گشت. مریدان که دیدند رفتن شمس نیز مولانا را متوجه آنان نساخت لابه کنان نزد او آمدند و پوزش ها خواستند.

 
پیش شیخ آمدند لابه کنان - که ببخشا مکن دگر هجران
توبۀ ما بکن ز لطف قبول - گرچه کردیم جرمها ز فضول

 

مولانا فرزند خود سلطان ولد را همراه جمعی به دمشق فرستاد تا شمس را به قونیه باز گردانند. سلطان ولد هم به فرمان پدر همراه جمعی از یاران سفر را آغاز کرد و پس از تحمل سختی های راه سرانجام پیک مولانا به شمس دست یافت و با احترام پیغام جان سوز او را به شمس رساند و آن آفتاب جهانتاب عزم بازگشت به قونیه نمود. سلطان ولد به شکرانۀ این موهبت یک ماه پیاده در رکاب شمس راه پیمود تا آنکه به قونیه رسیدند و مولانا از گرداب غم و اندوه رها شد.

 
غروب دائم شمس

 

مدتی کار بدین منوال سپری شد تا اینکه دوباره آتش حسادت مریدان خام طمع شعله ور شد توبه شکستند و آزارو ایذای شمس را از سر گرفتند. شمس از رفتارو کردار نابخردانۀ این مریدان رنجیده خاطر شد تا بدانجا که به سلطان ولد شکایت کرد:

 
خواهم این بار آنچنان رفتن - که نداند کسی کجایم من
همه گردند در طلب عاجز - ندهد کس نشان ز من هرگز
چون بمانم دراز، گویند این - که ورا دشمنی بکشت یقین

 

او چندین بار این سخنان را تکرار کرد و سرانجام بی خبر از قونیه رفت و ناپدید شد. بدینسان، تاریخ رحلت و چگونگی آن بر کسی معلوم نگشت. 

 

سرانجام حضرت مولانا در روز یکشنبه پنجم جمادی الاخر سال 672 در قونیه چشم از جهان فرو بست.در تشییع جنازه او علاوه بر مسلمانان مسیحیان و یهودیان نیز برای همدردی با اهل اسلام آمده بودند.جنازه ایشان را در کنار پدرشان مدفون ساختند.از خاندان و بستگان مولانا متجاوز از پنجاه تن در آنجا مدفون شده است و آن مکان را "ارم باغچه" می نامند.  

 

 

  مقبره مولانا

 

 

 

ای خدا این وصل را هجران مکن   

 

ای خدا این وصل را هجران مکن ********** سـرخوشــان عـشق را نـالان مــکن  

بـاغ جـان را تـازه و سـرسبز دار ********** قصد ایـن مستان و ایـن بستان مکن 

چون خزان بر شاخ و برگ دل مزن ******** خـلق را مسکین و سـرگردان مـکن  

بـر درخـتی کآشـیان مـرغ تـوست ************  شـاخ مشکن مـرغ را پران مکن 

جـمع و شـمع خـویـش را بـرهم مزن ********* دشمـنان را کـور کن شادان مکن 

گـر چـه دزدان خـصـم روز روشـننـد ********* آنچـه می​خواهـد دل ایـشان مکن 

کـعبـه اقـبال ایـن حـلقـه است و بس ********** کـعـبـه اومـیـد را ویـــران مــکن 

ایـن طـناب خـیمه را برهـم مـزن ************ خیمه تـوست آخر ای سلطان مکن 

نـیست در عـالـم ز هـجـران تلـختر *********** هرچه خواهی کن ولیکن آن مکن 

  

نظرات 35 + ارسال نظر
amirsajjad جمعه 9 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 03:14 ق.ظ http://www.abroyeshokh.blogfa.com

سلام ...

مثل همیشه فیض بردیم دوست گرامی ...

متاسفانه دارند مولانا را غصب می کنند ترکها ...

و یک مطلبی می خواستم عرض کنم من علی رغم ارادتی که به ایشان دارم هیچگاه دوستدار ایشان نمیشوم ؟!! احساس خوبی نسبت به معارف تاکیدی ایشان ندارم برخلاف حضرت حافظ ... .

amirsajjad جمعه 9 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 03:35 ق.ظ http://www.abroyeshokh.blogfa.com

سلام ...

http://www.4shared.com/get/iwZRcZZU/Yare_Dabestani_Man-Jamshid_Jam.html

http://www.4shared.com/audio/Ha0lM2bL/Change_Del.htm

مقیسه جمعه 9 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 04:03 ق.ظ http://eistgahe209

سلام.
فقط می توانم بگوییم:
چندازاین الفاظ و اضمار و مجاز
سوز خواهم سوز بااین سوزساز
-------------
سوختنی است نه آموختنی ونه اندوختنی!؟
...زبان نفس ناطق دروصف جمال مولانا گنگ ولال است.
تمرین شوق آموزی و ذوق آزمایی باید داشت تابراین آستان محرم شوی.
من گنگ خوابدیده عالم کر
من عاجزم زگفتن عالم ازشنیدنش

موفق باشید

سینا جمعه 9 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 05:14 ق.ظ http://omide-ma.blogsky.com


ای یار ما دلدار ما ای عالم اسرار ما
ای یوسف دیدار ما ای رونق بازار ما
نک بر دم امسال ما خوش عاشق آمد پار ما
ما مفلسانیم و تویی صد گنج و صد دینار ما
ما کاهلانیم و تویی صد حج و صد پیکار ما
ما خفتگانیم و تویی صد دولت بیدار ما
ما خستگانیم و تویی صد مرهم بیمار ما
ما بس خرابیم و تویی هم از کرم معمار ما
من دوش گفتم عشق را ای خسرو عیار ما
سر درمکش منکر مشو تو برده‌ای دستار ما
واپس جوابم داد او نی از توست این کار ما
چون هرچ گویی وادهد همچون صدا کهسار ما
من گفتمش خود ما کهیم و این صدا گفتار ما
زیرا که که را اختیاری نبود ای مختار ما

امیر ثابت قدم جمعه 9 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 12:27 ب.ظ http://www.sabetq2.blogsky.com


باسلام . کارخوبی است که مناسبت های بزرگان رایادآوری می کنید . وبلاگ قبلی ماهم پربود ازاین مناسبت ها ...
بهرحال سعی می کنم این مناسبت هارادرپیوندهای روزانه بیاورم تادوستان استفاده کنند وقسمت سوم وآخرین قسمت آن هم بزودی به نظر شما خواهد رسید.

حمید جمعه 9 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 01:28 ب.ظ http://paeez12.blogfa.com

سلام

جالب بود برام

امیر ثابت قدم جمعه 9 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 02:49 ب.ظ http://www.sabetq1.blogfa.com


باسلام . ازلطف مداوم شما نسبت به حقیر سپاسگزارم . همکاری بسیارخوبی بین وبلاگهای ما برقراراست .قسمت سوم وپایانی دروبلاگ شیرازآمده است بخوانید . وضمنا بزرگداشت مولوی هم ازوبلاگ شما لینک شد.

شاپرک جمعه 9 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 04:54 ب.ظ http://manemohajer.blogfa.com/

سلام ادینه خوش

شرمنده بابت تاخیر

متشکر از اطلاعات مفید پستت

یاد و نام حضرت مولانا همواره گرامی و جاوید باد

رضا جمعه 9 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 05:03 ب.ظ http://baghebibargi19.blogfa.com

من غلام قمرم غیر قمر هیچ مگو

هیچ مراسم شایسته‏ای نبود امسال هم
ما هرچه را که باید از دست داده باشیم از دست داده‏ایم

سمانه جمعه 9 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 06:30 ب.ظ

درودددددددددبر مهتابی جون عزیز
خب درورد خالی غربزدگی و اینا
پس یه سلامم برا سلامتی مهتاب جون عزیز دیگه.. ایشششش
به به فرهنگستان شعر و ادب شد دیگه..
آخه فکرکردم اینجا فقط به شاعرای جدید بسی پرداخته می شود ولی نه بابا ادبیات کهنم.. تو لیست بوده خبر نداشتیم..


ببین مولانام از مهتاب گفته هااا...
من میگردم همش مهتابی هاشو برات میارمااسفارشی


من غلام قمرم غیر قمر هیچ مگو /
پیش من جز سخن شمع و شکر هیچ مگو
سخن رنج مگو جز سخن گنج مگو /
ور از این بی خبری ،رنج مبر هیچ مگو
دوش دیوانه شدم ،عشق مرا دید و بگفت /
آمدم ،نعره من ،جامه مدر هیچ مگو
گفتم ای عشق! من از چیز دگر می ترسم /
گفت آن چیز دگر نیست ،دگر هیچ مگو
من به گوش تو سخن ها ی نهان خواهم گفت /
سر بجنبان که بلی ،جز که به سر هیچ مگو
گفتم این روی فرشته است عجب یا بشر است ؟ / گفت این غیر فرشته است و بشر هیچ مگو
گفتم این چیست؟ بگو زیر و زبر خواهم شد /
گفت می باش چنین زیر و زبر هیچ مگو
ای نشسته تو در این خانه ی پر نقش و خیال /
خیز از این خانه برو، رخت ببر هیچ مگو

قابل تقدیره تو از شاعرای بزرگ یاد میکنی.. به ما هم یه چیزایی اضافه می شه..

رهگذر جمعه 9 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 10:08 ب.ظ http://www.raahaahan.blogfa.com

سلام. درمورد مولانا اصلا نمیدونم چی باید گفت!
کی فهمیدش؟ همه از ضن خودشون یارش شدن.

وشاید همیشه دنبال انسانیت میگشته و ...

بیخیال. منو چه به حضرت مولانا.

رهگذر جمعه 9 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 10:36 ب.ظ http://www.raahaahan.blogfa.com

سلام
میگن هرکی یه جور میاد و میره! میگن راه های رسیدن به خدا به تعداد همه ی انسانهاست! میگن خود کرده را تدبیر نیست! و ...
به روزم با یه تکذیبیه! و منتظر

آریاناز جمعه 9 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 11:53 ب.ظ

یار آسمونی خودم سلام
واقعا لذت بردم
به قول رهی هرکسی از ظن خود شد یار من
منم عاشق این شعرشم و بقیه اش
ممنون که همیشه به یادمی

نوید شنبه 10 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 11:02 ق.ظ

مولانا، فیلسوف معناهای زندگی و مرگ

مستانه شنبه 10 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 11:53 ق.ظ http://massi1353.blogfa.com

ممنون ستاره عزیزم
کاش خدا اینو میشنید:
ای خدا این وصل را هجران مکن ********** سـرخوشــان عـشق را نـالان مــکن

بـاغ جـان را تـازه و سـرسبز دار ********** قصد ایـن مستان و ایـن بستان مکن

چون خزان بر شاخ و برگ دل مزن ******** خـلق را مسکین و سـرگردان مـکن

بـر درخـتی کآشـیان مـرغ تـوست ************ شـاخ مشکن مـرغ را پران مکن

جـمع و شـمع خـویـش را بـرهم مزن ********* دشمـنان را کـور کن شادان مکن

گـر چـه دزدان خـصـم روز روشـننـد ********* آنچـه می​خواهـد دل ایـشان مکن

کـعبـه اقـبال ایـن حـلقـه است و بس ********** کـعـبـه اومـیـد را ویـــران مــکن

ایـن طـناب خـیمه را برهـم مـزن ************ خیمه تـوست آخر ای سلطان مکن

نـیست در عـالـم ز هـجـران تلـختر *********** هرچه خواهی کن ولیکن آن مکن
منم فقط همین ها رو میخوام

تشکر از تو و مهربانیت

ای کاش ......

الهی آمین

امیر ثابت قدم شنبه 10 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 12:41 ب.ظ http://www.sabetq1.blogfa.com


باسلام . کارمهمی نکردم . لکن نمی دانم مطلب کاملا بنظرشما رسیده است یانه ؟ زیرانگران بودم که صفحه نظرات مطلب رااز ۲هزارکلمه بیشتر نپذیرد . بهرحال اگرناقص است یعنی تاآخرشعرمولوی نیامده است اطلاع بدهید تا بازهم کپی رابفر ستم .

رضا رئیسی شنبه 10 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 03:22 ب.ظ http://rezaraeisei10.persianblog.ir

سلام .حضرت مولانا افتخار زبان و ادب پارسی و یک عارف واصل بود .البتهخ در این سالها هر وقت اسم ایشون میاد با این تاسف عمیق روبرو می شم که الان دنیا بیشتر از اینکه ایشان را به ایرانی بودن بشناسد به ترکیه ای بودن می شناسد!!!!! و این ناشی از ضعف مفرط ما در سیاستهای فرهنگی است . یا حق

قاصدک شنبه 10 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 04:10 ب.ظ

سلام مهتاب خانوم عزیز
چه جالب؟!!
من الان تو اون وبتون نوشتم که برم یه سر به شبهای مهتابی بزنم!! اومدم دیدم فرهاد داره آهنگ شب مهتابی را میخونه
خیلی خیلی قشنگه و البته برازنده نام و نوع نوشتار این وبلاگتون
دلنوشته تون درمورد مولانا هم جالب بود و پرمحتوا.
اما من هنوزم خیلی وقتها اشعارمولانا را با شمس قاطی میکنمازبس شیفته و مرید و مرادهم بودند حتی اشعارشون هم شکل همدیگه ست!
به هرحال.ممنون بابت خبر کردنتون.
و شرمنده که نتونستم زودترازاین خدمت برسم.درگیر بودم
آرزوی سلامتی و شادمانی دارم براتون.
تابعد.یاعلی مدد

زیتون 7روان شناسی رنگ لباس شنبه 10 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 11:49 ب.ظ http://zatun07.persianblog.ir

سلام
روزمولانا یکی ازچهارشاعربزرگ ایران بعدازفردوسی وسعدی وحافظ برشمامبارک
مطالب مناسب مناسبتی خوبی درج کردی خیلی لذت بخش است

مجید ( یادداشتهای یک وبلاگر ) یکشنبه 11 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 12:44 ق.ظ http://www.majid-85.persianblog.ir

سلام////////////از محبتت ممنونم///////////////////////////[گل]

[ بدون نام ] یکشنبه 11 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 08:54 ق.ظ

سلام جالب است که حتی اسم دیوانش هم به اسم شمس میباشد.

سلام

کاش اسم و آدرس خودتان را می نوشتید

نامیا یکشنبه 11 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 03:01 ب.ظ http://IMANNAMIYA.BLOGFA.COM


سلام دوست خوبم
دیگر دوران لینک کردن به پایان رسیده الان باید به جای تبادل لینک تبادل بنر کنیم
فقط کافیه بیایی تو سایت تا بفهمی موضوع از چه قراره
شعار ما تبادل بنر به جای تبادل لینک

````````````````$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$```````````````
``$`$``````````$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$``````$``$``$`
``$`$``$``````$$$$$$````$$$$$$````$$$$$$``````$`$`$``
$`$`$`$``````$$$$$$``````$$$$``````$$$$$$$````$$$$$``
`$$$$$``````$$$$$$$```O`$$$$$``O``$$$$$$$$`$$$$$$$``
`$$$$$$$$``$$$$$$$$$````$$$$$$````$$$$$$$$$$```$$$```
````$$````$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$````$$```
````$`````$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$``$$```$`````
`````$$$$$$$$``$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$``$$$$$$``````
``````````$$$``$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$``$$$`````````
```````````$$$`````$$$$$$$$$$$$$$$$`````$$```````````
````````````$$````````$$$$$$$$$$```````$$````````````
`````````````$$$```````````````````````$`````````````
```````````````$$````$$$$$$$$$$$``````$``````````````
````````````````$$$`````$$$$$$$$$$$``$```````````````
```````````````````$$$`````$$$$$$$$$$````````````````
``````````````````````$$$$$``$$$$$$$$$```````````````
`````````````````````````````$$$$$$$$$$``````````````
``````````````````````````````$$$$$


این یه فرصت شایدم یه شانسه زود بیا

سینا یکشنبه 11 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 04:30 ب.ظ http://omide-ma.blogsky.com

بنده اصلا نیستم پابند قانون اساسی
بمناسبت درگذشت عمران صلاحی

چیکو یکشنبه 11 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 08:38 ب.ظ http://www.5chico69.blogfa.com

سلام مهتاب عزیز
باید بگم که متاسفانه با این سیاست کودتاچیان تمام مخافر ایران زمین را به تاراج بردند... حال اینکه نوشته های روی سنگ قبر مولانا که فارسی بودند آنها را تخریب کردند و اشعار ترکی را جایگزین آنها کرده اند.. واین است سیاست آقایان
پیروز و سبز باشی

سلام چیکوی عزیز

من در جریان تغییر اشعار سنگ قبر نبودم.
این دولت کودتا متاسفانه تمام فرهنگ ایران زمین را به نابودی کشانده است

سینا دوشنبه 12 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 11:03 ق.ظ http://omide-ma.blogsky.com

سلام بر شما دوست عزیزم
عمران صلاحی(1385-1325) شاعر; نویسنده و یکی از بهترین طنز پردازان معاصر .تا سال 1375 در رادیو کار می کرد.علاوه بر شعر طنز شعر جدی هم می سرود و اولین شعر [جدی رو هم در مجله خوشه به سردبیری شاملو به چاپ رسوند.شعرهای طنزش واقعا معرکه هستش.حدود 25 کتاب ازش منتشر شده.

سلام دوست گرامی

ممنون از توضیحات و اطلاعاتی که راجع به ایشان دادی

شعر انتخابیت واقعا عالی است

روحش شاد

امیر ثابت قدم دوشنبه 12 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 11:51 ق.ظ http://www.sabetq1.blogfa.com


باسلام وبخوانید.

؛دیدی بی عرضه ای : وبه دوستان بگویید که بخوانند.

شمس دوشنبه 12 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 05:20 ب.ظ http://mushtagh.blogfa.com

سلام مهتاب عزیزم
اشعار مولانا و عشقش به شمس مرا مدهوش می کنه

صابر دوشنبه 12 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 07:23 ب.ظ http://ps-neghab.blogsky.com/

مهتاب جان فکر کنم کلا رفتید تو موج شعرا....زندگی نامه و اشعار
البته خیلی خوبه چون من استفاده می کنم جان تو

راستی تقریبا هم رشته ایم.... خوبید همکار؟

سبز بمانی

صابر دوشنبه 12 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 11:46 ب.ظ http://ps-neghab.blogsky.com/

همکار جان من یک وبلاگ دیگر هم دارم مربوط به رشته مان ..... خوشحالم میشوم سر بزنید

آدرس http://moshavereh3.blogsky.com

امیر ثابت قدم سه‌شنبه 13 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 11:20 ق.ظ http://www.sabetq1.blogfa.com

دلم گرفته " ای دوست ! هوای گریه با من

گر از قفس گریزم " کجا روم " کجا " من ؟


. کجا روم ؟ که راهی به گلشنی ندانم

که دیده بر گشودم " به کنج تنگنا " من


. نه بسته ام به کس دل " نه بسته کس به من نیز

چو تخته پاره بر موج " رها "رها " رها " من


. زمن هر آنکه او دور " چو دل به سینه نزدیک

به من هر آنکه نزدیک " ازو جدا " جدا " من !


. نه چشم دل به سویی " نه باده در سبویی

که تر کنم گلویی به یاد آشنا " من


. زبودنم چه افزود ؟ نبودنم چه کاهد ؟

که گویدم به پاسخ " که زنده ام چرا من ؟


. ستاره ها نهفتم " در آسمان ابری

. دلم گرفته " ای دوست ! هوای گریه با من .....

( سیمین بهبهانی )

حمید پنج‌شنبه 15 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 01:40 ق.ظ http://paeez12.blogfa.com

سلام دوست گرامی.با غزلی بلند از دکتر بهرامیان بروز شدم...

امیر ثابت قدم پنج‌شنبه 15 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 11:29 ق.ظ http://www.sabetq2.blogsky.com


باسلام . دروبلاگ شیراز منظرحضور هستم .

نوید پنج‌شنبه 15 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 11:42 ق.ظ

ویکتور خارا

صدای مبارز شیلی

سید محمدرضا هاشمی زاده پنج‌شنبه 15 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 04:36 ب.ظ http://sheredashti.blogfa.com

مولانا یکی از ارکان اصلی و استوار ادبیات فارسی درتمام قرن هاست...وبی شک عارفی بی نظیر وشاعر متعالی در سطح جهانی...با اندیشه هایی ماندگار....وشما نیز با این تلاشهای فرهنگی و ارزشمندتان این ارزشها را شرحی جامع وکامل بخشیدید.وبهره کامل بردم از اندیشه های زلالتان
واز حسن اتنخاب شعر ها
..............
سلام بزرگوار صمیمی.
..............
به خلوت تنهاییم در این عصر دلتنگی وبی تکیه گاهی.. خوش آمدی عزیز صمیمی
قلم وقدمت سبز و معطر..دوستیت پایدار...دراین فصل پاییز، بهــــاری آمدی تا گــل شکفتم....پائیز بهار دیگری است اگر یکرنگ باشیم
.........................
زندگی وسعت عشقی ست..فقط با من وتو....
فصل پاییــــــز چه زیباست شکوفــــــا من وتو
می شود یــکدل ویـکــرنگ وصمیــمـی باشیم
هرچه کمتـــــر شود این فاصــله ها تا من وتو

امیر ثابت قدم پنج‌شنبه 15 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 05:26 ب.ظ http://www.sabetq1.blogfa.com


باسلام . تشکر ونگران هم بودم . واما تاریخ خودمعلم بزرگی است اگر دانش آموز خوبی باشیم . هم برای حاکمان وهم برای ملت ها.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد