پرواز را بخاطر بسپار

پرواز را بخاطر بسپار

عرفانی-اجتماعی
پرواز را بخاطر بسپار

پرواز را بخاطر بسپار

عرفانی-اجتماعی

کهکشان راه شیری

 

هوالمحبوب 

 

 

دیر آشنای من   

 

                                                

من را ببر                             

 

           به دشت شب 

 

                           به صحاری خشک کویر 

 

 

                   

 

 

 

                 به جایی که آسمان بر زمین ..... بوسه می زند 

 

                             بوسه ای از سَر‌ ِ عشق 

 

من را ببر 

 

              به دریاهای دور 

 

                                   به آبی آبهای شور  

 

               

 

              به جایی که امواج بر صخره ها ...... بوسه می زنند  

 

                                   بوسه ای نمناک

 

                          

 

من را ببر 

 

            به سر زمین های نور 

 

                                    به اوج قله های پر غرور  

 

 

                     

 

 

                به جایی که سی مرغ به قاف ...... بوسه می زنند 

 

               بوسه ای که سی مرغ را به سیمرغ ..... بَدل می کند 

 

من را ببر  

 

              به بی کران آسمان  

 

                                      به کهکشان راه شیری 

 

                                    

           

 

                 به جایی که ستارگان .... بوسه بر خورشید می زنند 

 

              بوسه ای که از گرمای مِهرش ....... ستاره ذوب می شود 

 

 

من را ببر ....... تو ای دیر آشنای من  

 

 

دلنوشته * عمر اندک و خموشی بسیار / تلخ است سکوت / گفتگویی بکنیم*  

 

نظرات 92 + ارسال نظر
سابان جمعه 7 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:29 ق.ظ http://talx1.blogfa.com

بدون شرح و تصویر

عباس صالحی جمعه 7 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:55 ق.ظ http://www.nedaye-aghaz.blogfa.com

سلام. روزتون بخیر. ممنون از اینکه به من سر زدید.
مطلبتون جالب بود.
یا علی . . .

سلام

ممنون که آمدید
در پناه حق

نیلوفر جمعه 7 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 02:47 ب.ظ http://71.blogfa.com

من را ببر ....... تو ای دیر آشنای من



این پستت هم زیبا بود هم آرامش توش موج میزد

سلام نیلوفر عزیز

ممنون از حضورت و خوشحالم که در آن آرامش یافتی

ناصر جمعه 7 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 03:08 ب.ظ http://zoorde.blogfa.com/

سلام ...واقعا بردلمان نشست...مثل ناهارامروزم که ماکارونی دستپخت خودم بود.......عالی عالی عالی عالی

سلام

ممنون از حضورتان و نوش جان

گفتگو جمعه 7 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 06:08 ب.ظ http://easa.blogfa.com

شراب رو دوست دارم

چون رنگ خون است.

خون را دوست دارم

چون در رگ جریان دارد.

رگ را دوست دارم

چون به قلب میرسد.

قلب را دوست دارم

چون جایگاه توست[گل]

سلام

شعرتان زیباست

صورت زخمی جمعه 7 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 06:18 ب.ظ http://www.soratzakhmi.persianblog.ir

انصاف می دهم که گل را نفهمیدم
و باغبانی من جاهلانه بود
انصاف می دهم
که با همه سبکبالی
پرواز را الوده کرده ام
و تمامی بال زدنهای من ناشیانه بود
انصاف می دهم
که خواب پرهای صداقت را اشفته کرده ام
و مهربانی من با این پرنده رام
وحشیانه بود
انصاف می دهم که درد را ازرده کرده ام
و در دادگاه عشق حکم من بر گناهکاری او مغرضانه بود

سلام

شاید اولین متهمی باشی که به تقصیرت اقرار کردی

صورت زخمی جمعه 7 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 06:19 ب.ظ http://www.soratzakhmi.persianblog.ir

اینا با نمک بودن خواستم ببینیشون ممنونم بابته دعوتت

ممنون بابت نشون دادن شکلک های وبلاگ خودم

صورت زخمی جمعه 7 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 06:27 ب.ظ http://soratzakhmi.persianblog.ir

سلام اره چرا که نه منو به اسم صورت زخمی لینک کن به چه اسمی لینکت کنم؟

سلام

شما که مدتهاست به اسم صورت زخمی لینک شدین

اگه مایلید در هر سه وبلاگ به اسم پرواز را بخاطر بسپار ..... لینک کنید

صورت زخمی جمعه 7 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 07:53 ب.ظ http://www.soratzakhmi.persianblog.ir


به دوستم میگم دارم واسه چند روز میرم آبادان. میگه واسه کار داری میری؟
پـَـَـ نــه پـَـَــــ یه دماسنج خریدم دارم میرم تو دمای بالای 50 درجه تستش کنم


رفتم الکتریکی می گم آقا سه راهی دارین؟ میگه سه راه برق؟!!!
پـَـَـ نــه پـَـَــــ سه راه آذری، دربست


نصفه شب یکی از بالا درمون پرید تو حیاط داداشم گفت علی دزده؟
پـَـَـ نــه پـَـَــــ "زوروِ " داره از دست گروهبان گارسیا در میره


پسره اومده خواستگاریم میگم من الان می خوام درس بخونم می گه یعنی چند سال دیگه می خوای ازدواج کنی؟
پـَـَـ نــه پـَـَــــ 10 دقیقه صبر کنی این صفحه رو بخونم درسم تموم میشه


یارو نشسته کنار خیابون نوک دماغش چسبیده به زمین. دوستم میگه : معتاده؟!
میگم پـَـَـ نــه پـَـَــــ میخواد انعطاف بدنشو به رخ بکشه


کارتمو دادم به بلیط فروش مترو میگه شارژش کنم؟
میگم پـَـَـ نــه پـَـَــــ میرم از شارژ خورشیدی استفاده می کنم


بچه داییم به دنیا اومده. همه خوشحال و اینا. مامان بزرگم برگشته میگه حالا میخاین براش اسم بذارین؟
پـَـَـ نــه پـَـَــــ میخایم همین جوری ولش کنیم اسمش بشه نیـــــو فولدر


دارم با تلفن حرف میزنم. بابام میگه دوستت بود؟
پـَـَـ نــه پـَـَــــ ژاک شیراک بود در مورد مناقشات اخیر خاورمیانه نظرمو میخواست


تو صف بربری نوبتم شده یارو میگه بربری میخوای؟
پـَـَـ نــه پـَـَــــ اومدم از شاگردت تایپ یاد بگیرم


پسر همسایمون تو پارک داشت بریک دنس می کرد یکی اومده بعد نیم ساعت تماشا میگه ایشون داره میرقصه؟
پـَـَـ نــه پـَـَــــ شربت خاکشیر خورده می خواد ته نشین نشه


با ماشین افتادیم ته دره یارو میگه زنگ بزنم آمبولانس بیاد؟
میگم : پـَـَـ نــه پـَـَــــ یه مشکل درون خانوادست خودمون حلش میکنیم


صدای خروپفش کشتمون ! تکونش دادم از خواب پریده، میگه سر صدام اذیتت می‌کنه؟
میگم پـَـَـ نــه پـَـَــــ جنس صداتو دوست دارم می‌خواستم بت بگم سعی‌ کن تو اوج که میری رو تحریرات بیشتر کار کنی‌!


تو تاکسی تنها نشستم میخوام کرایه حساب کنم طرف میگه 1 نفر؟!
میگم پـَـَـ نــه پـَـَــــ 2 نفر حساب کن خورزوخان هم هست


حالا از تاکسی پیدا شدم به راننده نیگا میکنم، میگه باقی پولتو میخوای؟
میگم پـَـَـ نــه پـَـَــــ میخوام یه دل سیر نیگات کنم که میری دلتنگت نشم!


داریم راه میریم با دوستام پام پیچ خورده، خوردم زمین میگه کمک می‌خوای؟
میگم پـَـَـ نــه پـَـَــــ شماها خودتونو نجات بدین من اینجا میمونم مقاومت می‌کنم


تو حیاط دانشگاه تو انگلیس دارم با دوستم فارسی حرف میزنم، یارو اومده میگه خانوم شما ایرانی هستین؟
پـَـَـ نــه پـَـَــــ انگلیسی هستیم فارسی یاد گرفتیم بتونیم شماعی زاده گوش بدیم!


آهنگ اندی تو ماشین گذاشتیم دوستم میگه اندیه؟
پـَـَـ نــه پـَـَــــ داریوشه، داره خودشه لوس میکنه یه کم تا دور همیم بخندیم


دختره "با کلی عشوه و ناز" میگه کلی پسر با تک تک نفس های من مردن !
پسره با اعتماد نفس میگه پـَـَـ نــه پـَـَــــ میخواستی نمیرن ازون بوی بد دهنت


تو پارک رفتم دستشویی اومدم بیرون یکی جلومو گرفته! میگم پولیه؟
مبگه پـَـَـ نــه پـَـَــــ من اینجا نشستم پشه ها نیان تو حین کار براتون مزاحمت ایجاد کنند


از خونه زنگ زدم فست فود غذا بیارن، طرف میگه بفرستم واستون؟
پـَـَـ نــه پـَـَــــ آپلود کن، لینکش رو بده، دانلود میکنم


میگن کریستف کلمب وقتی رسید به امریکا سرش رو از پنجره کشتی کرد بیرون از یه سرخ پوست پرسید داداش اینجا آمریکاست؟
سرخ پوسته گفت پـَـَـ نــه پـَـَــــ ژاپنه ما هم چون شلوار پامون نیست از خجالت قرمز شدیم


رفتم داروخونه، میگم باند دارین؟ میگه باند پانسمان؟
پـَـَـ نــه پـَـَــــ باند فرودگاه ! میخوام فرود بیام !


جلو توالت عمومی… آقاهه میگه ببخشید شما هم تو صف توالت وایسادین؟
پـَـَـ نــه پـَـَــــ ما سوسکیم اومدیم عید دیدنی


تو رستوران پیشخدمتو صدا کردم. میگم آقا توی سوپ من مگس افتاده! میگه مرده؟
پـَـَـ نــه پـَـَــــ هنوز زندست، داره شنا میکنه، صدات کردم بیایی نجاتش بدی!


به دوستم میگم من عاشق این ماشین شاسی بلندام. میگه منظورت پرادو و رونیزو ایناست؟
پـَـَـ نــه پـَـَــــ منظورم کامیونو تراکتورو ایناست!


ماشینه تا شیشه جمع شده. یه نفر اون بغل افتاده پارچه سفید روش کشیدن. یارو داره رد میشه ... میگه مرده؟
پـَـَـ نــه پـَـَــــ تصادف خستش کرده خوابیده


ایستک خوردیم شیشه هاش رو کابینت گذاشته. دوستم شب اومده می گه ایستک خوردید؟
پـَـَـ نــه پـَـَــــ شیشه خالی خریدیم ژست بگیریم که ایستک خوردیم !


هفته پیش مریض شدم، رفتم آمپول بزنم. آمپولارو دادم به پرستاره. میگه آمپول بزنم؟
پـَـَـ نــه پـَـَــــ توش آب پر کن تفنگ بازی کنیم!


روی نیمکت توی پارک، روزنامه دستمه... اومده میگه... روزنامه میخونی؟
پـَـَـ نــه پـَـَــــ سبزی خریدم نمیدونم لای کدوم صفحه گذاشتم


دندونم بد جوری درد میکرد. دستمو گذاشته بودم رو صورتم ... دوستم دید منو پرسید دندونت درد میکنه؟
پـَـَـ نــه پـَـَــــ دارم اذان میگم گذاشتمش رو میوت، همسایه ها اذیت نشن!


دراز کشیده بودم لب استخر. دوستم میگه آفتاب می گیری؟
پـَـَـ نــه پـَـَــــ با خورشید مسابقه گذاشتیم، هر کی دیرتر بخنده برندس !


رفتم بچه خواهرمو از مهدکودک بیارم. مربیه میگه بچه رو میبریدش؟
پـَـَـ نــه پـَـَــــ همینجا میخورمش


دارم کباب درست میکنم رو منقل و سیخای کبابو میگردونم. اومده خودشو لوس کرده با لحن بچه گونه میگه عشقم داری کباب درست میکنی؟
پـَـَـ نــه پـَـَــــ دارم فوتبال دستی بازی میکنم


جلو عابر بانک تو صف وایسادم یارو می گه ببخشید شمام پول میخاین؟
پـَـَـ نــه پـَـَــــ خونه کامپیوتر نداریم میام اینجا فیس بوکم رو چک کنم


برای طرح یه شکایت رفتم کلانتری. طرف میگه از کسی شکایت دارین؟
پـَـَـ نــه پـَـَــــ اومدم فرار مایکل اسکلفیلد رو از فاکس ریور گزارش کنم


مگس نشسته رو برنج به خواهرم میگم: مگــــــــس ... ! میگه بکشمش؟
پـَـَـ نــه پـَـَــــ زشته برنج خالی بخوره یکم خورشت بریز واسش


رفتم گیلاس بخرم. یارو میگه بریزم تو پلاستیک؟
پـَـَـ نــه پـَـَــــ همینجوری دونه ایی بده بندازم دور گوشم خوشگل شم !!!


به دوستم میگم دیشب تو کرمان یه پسره بنزین ریخته سرش خودشو تو خیابون آتیش زده. میگه سوخت؟!
پـَـَـ نــه پـَـَــــ یه جون گرفت رفت مرحله بعد !


دارم فیلم میبینم. زنه توش بیکینی پوشیده. مامانم اومده میگه کانال خارجیه؟
پـَـَـ نــه پـَـَــــ کانال ایرانیه اما این یه فیلم رو قبل از سانسور دارن پخش می کنن تا حواس بیننده ها رو تست کنند!


رفتم مرغ سوخاری بخرم یارو میگه همین‌جوری میبری؟
پـَـَـ نــه پـَـَــــ یه شورت پاش کن جلو مهمونا خجالت نکشه


رفتم دفتر هواپیمایی میگم عجله دارم میشه پرواز امروز شیراز رو واسم چک کنید؟ میگه اگه جا داد بگیرم؟
پـَـَـ نــه پـَـَــــ نگیر بذار پر شه من فردام میام چک میکنم با هم بخندیم


جلو در اورژانس بیمارستان اعصاب خورد دارم قدم میزنم. یارو میگه آقا چرا انقدر پریشونی مریض بد حال داری؟
پـَـَـ نــه پـَـَــــ تو امریکن آیدل اجرا دارم تو فکرم چجوری بخونم که سایمون ایراد نگیره!


سوار تاکسی شدم. یارو صدای ضبطشو تا ته زیاد کرده بود. میگم میشه صدای ضبطتونو کم کنید؟ میگه اذییتتون میکنه؟!
پـَـَـ نــه پـَـَــــ گفتم کم کنی این یه تیکشو من بخونم ببینی صدای کدوممون بهتره!


رفتم دستشویی عمومی در میزنم میگم یکم سریع تر. میگه شمام دستشویی داری؟
پـَـَـ نــه پـَـَــــ اومدم ببینم شما کم و کسری نداری ؟!


به دوستم میگم وی پی ان داری؟ میگه واسه رد شدن از فیلترینگ میخوای؟
پـَـَـ نــه پـَـَــــ واسه رد شدن از تنگه ابو غُریب میخوام. هم سنگرام منتظرن!!!


رفتم دنبال دوستم، زنگ خونه رو زدم میگم منتظرم، میگه بیام پایین؟
میگم پـَـَـ نــه پـَـَــــ بیا بالا پشت بوم، با هلیکوپتر اومدم


با دوستم رفته بودیم استخر غریق نجات اومده میگه میخوایین شنا کنین؟
پـَـَـ نــه پـَـَــــ اومدیم تو آب حل بشیم به عنوان املاح معدنی مردم استفاده کنن


سوسکه را کشتم جنازشو ورداشتم ببرم بندازم بیرون. مامانم بین راه نگاه میکنه میگه کشتیش؟
میگم : پـَـَـ نــه پـَـَــــ تو دستشویی خوابش برده بود دارم میبرمش تو رختخوابش بخو ابه


رفتم واسه ثبت نام رانندگی زَنه میگه واسه آموزش اومدین ؟؟!!
گفتم پـَـَـ نــه پـَـَــــ پول میدم که منو سوار ماشینتون کُنین بشینم رو پای راننده غان غان کُنم


سر کلاس آیین نامه رانندگی پلیسه یه تابلو را از من پرسیده. میگم عبور دوچرخه ممنوع. میگه این دوچرخه است؟
میگم پـَـَـ نــه پـَـَـــ تانکه. میگه پـَـَـ نــه پـَـَـــ و مرض! هنوز فرق دوچرخه با موتورگازی را نمیدونی؟

سلام دوست عزیز و گرامی

بسیار بسیار ممنونم از حضور و کامنت شادت

واقعا از لحاظ روحی بهش نیاز داشتم و با خواندن هر کدامش .... کلی خندیدم

دلت همیشه شاد و سبز

امیر ثابت قدم جمعه 7 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 08:46 ب.ظ http://www.sabetq1.blogfa.com


سلام . جالب بود . ارزوی خوبی ها وزیبائی ها هم ارزوی زیباوخوبی است . موفق باشید.

سلام دوست گرامی

ممنون از حضورتان

سید محمدرضا هاشمی زاده جمعه 7 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 09:03 ب.ظ http://sh eredashti.blogfa.com

سلام عزیز بزرگوار
..........
از حضور معطر وصمیمی تان در خلوت تنهایی ام سپاسگزارم.....
با توجه به عدم سلامتی کامل وفرصت اندک....در دنیای مجازی...وحال وهوای نه چنذان مطلوب آن...استدعا میکنم به سلامی وعرض ادبی عذرم را بپذیرید...ونقد آثار ارزشمندتان را به فرصتی دیگر وحال وهوایی بهتر موکول می نمایم...
............
هرچند از زمزمه اشعار ودلسروده های دلنشین وباطراوتتان که بامضامین ارزشمند وتعبیرات محکم و بسیارنواندیش.ووتازه...وزبانی صمیمی وزلال همرا بود لذت بردم
........
شکسته زورقی دریا نشسته......میان موج وطوفان ها نشسته
کنار ساحــــل تنهـــــایی خود......به یادت شاعری تنها نشسته

سلام استاد گرامی

ممنون از لطفتان که با کمی وقت و بیماری..... به وبلاگم سر زدید

سلامت و موفق باشید

مریم جمعه 7 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 09:59 ب.ظ http://diyaremehr.blogfa.com/

سلام مهتاب جان
چه آرزوهای قشنگی .... بدون ذره ای اغراق می گم از دلنوشته ت خیلی لذت بردم
شنیدم که آسمان کویر به زمین خیلی نزدیکه و شما چقدر زیبا این فاصله ی کم رو به تصویر کشیدی :
جایی که آسمان بر زمین ..... بوسه می زند .
...مهتاب عزیزم ، دلنوشته ناب و لطیفت ، نشون می ده چه روح زیبایی داری
دعا می کنم قلب مهربونت همواره سرشار از شور و شادی و امید باشه

سلام مریم نازنینم

نظر لطف شماست و خوشحالم که به دلتان نشست

من هم تعریف این نزدیکی را بین کویر و آسمان زیاد شنیدم

من هم ممنون از دعای خیرت و مطمئنم که خودت نیز از یک روح بزرگ و لطیف برخورداری

شاد و سلامت باشی
در پناه حق

رضا جمعه 7 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 10:01 ب.ظ http://baghebibargii.blogfa.com

در این سکوت حقیقت ما نهفته است مهتاب

بی خیال گفت و گو

سلام رضا جان

آخه دیوار سکوت ..... بین انسانهایی که همدیگر را دوست دارند ......

بهتره که با گفتگو ..... فرو ریخته شود

مریم جمعه 7 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 10:09 ب.ظ

مهتاب جان ! یادم رفت جریان کلیدداری وب آدینه ها رو برات تعریف کنم !
یک روز قالب آدینه ها به هم ریخته بود قاصدک عزیز برای من نوشت یک نگاهی به اسکریپتهای وب من بکن ببین چه مشکلی پیدا کرده !
بعد هم جناب قاصدک نه تا ! دقیقا نه تا پسورد برای من نوشت و گفت پسورد وبم یکی از ایناست !!!
خودت فکر کن چقدر طول کشید تا من این 9 کلید رو امتحان کردم !!!
حالا که اسرار رو برملا کردم دوست دارم این یکی رو هم بگم :
یک بار باران برای قاصدک نوشته بود خوبه پسورد آدینه ها رو به دوستان دیگه هم بدی !
قاصدک جواب داد : مگه کاروانسرای شاه عباسیه که پسوردشو به همه بدم ؟!!!
من فراموش کردم دیشب برای قاصدک عزیز بنویسم : اون چیزی که می ترسیدید به سرتون آمد !

مریم جان قضیه این همه پاسورد را فکر کنم اولین باری که فاطمه جان میخواست آدینه ها را بروز کند تو وبلاگی خوانده بودم و همانموقع خیلی تعجب کردم که پس خود قاصدک هر هفته جکار میکنه و مگر میشه ؟؟

اما من پاسورد نمیخوام چون تا بحال از شکلک های متحرک استفاده نکردم و در ضمن شعر و متن هم در این مورد ندارم

اما خوشحالم که دوستانی دارم مانند برگ گل و به زلالی چشمه

ممنون از اینهمه محبتت

[ بدون نام ] جمعه 7 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 10:13 ب.ظ

سلام ستاره جان

ما که نقد بلد نیستیم

با این همه حتمن (خط خطی می کنم)

بسیار خسیس تر باید بود در نوشتن واژه ها ستاره جان

هیچ کلمه ای رو نباید بشه از شعر حذف کرد یا با کلمه ی دیگه ای جای گزین کرد
میدونی
وقتی تو میگی "سرزمین نور / اوج قله های پرغرور"
من حق دارم که فکر کنم اون (غرور) واژه ای نیست که تو ساختی، بل واژه ایست که نور ساخته برای رسیدن به یک قافیه
و بعد این که باید دلیل منطقی برای سطرها داشته باشی

سپاس

سلام دوست عزیز که اسمت را فراموش کردی بنویسی

حرفت را گرفتم و حدست کاملا درست است در مورد نور و غرور ... البته غرور را ابتدا انتخاب کردم و سپس نور را و البته دلیلی داشتم

اما منظورت را از سطر آخر .... دقیقا متوجه نشدم
امیدوارم دوباره برگردی تا با هم بیشتر حرف بزنیم

رسول جمعه 7 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:16 ب.ظ http://www.crimson256.blogfa.com

سیلام...
آره همگروهیامم بایذ نظر بدن خُ...
...
ولی با وب خودم موافقم...

سلام

پس نظر گروهی تان را بعدا بهم بگویید

جوابتان را در کامنت وبلاگتان نوشته ام

با تبدل لینک موافقم .... به چه اسمی لینکتان بکنم

مجید ( یادداشتهای یک وبلاگر ) شنبه 8 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 01:22 ق.ظ http://www.majid-85.persianblog.ir

سلام مهتاب خانم عزیز/////////احتمالا اوایل ماه مبارک آپ خواهم کرد///////////

سلام دوست عزیز

انشاالله .....

قاصدک شنبه 8 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 01:53 ق.ظ

سلام ستاره خانوم عزیز

انگار ازبین دوستان مشترک اولین نفرم که اومدم؟!
پس: ط.ن.ب مال خودمه ولاغیر

ستاره خانوم.بی اغراق بگم که دلنوشته های اخیرتون واقعا زیباست و دلفریب!
دلفریب برا اینکه درست همون جا و فضایی را ترسیم میکنید که آرزوی همه ست اونجا باشند:
به جایی که ستارگان برخورشید بوسه میزنند
مطمئنا تو این فضا دیگه جایی ازخشم و قهر و ستیز نیست و کسی بخاطر عقیده تکفیر نمیشه!
به هرحال جایی را گفتید که آنم آرزوست
زنده باشی و همیشه و همواره سبز و سلامت
خوشحال میشم این یک ماه آینده به شرط حیات و بقا!! بتونم درخدمتتون باشم
ایام بکام.تابعد یاعلی مدد

سلام قاصدک سبز و سبکبال

متاسفم که باید بگم مریم بانو از شما زرنگتر بودند اما ن خدمت شما

حالا ب به چه کسی برسد ... با خداست و البته زرنگی طرف مربوطه

خیلی خوشحالم که نوشته های اخیرم را می پسندید

انشاالله به آرزویتان برسید و در یک دنیای بدون ظلم و نفاق و دو رویی زندگی

کنیم

انشاالله ماه مبارک رمضان در خدمت تان هستم

شاد و سلامت و سبز باشید

حمید. شنبه 8 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 03:31 ق.ظ http://paeez12.blogfa.com

سلام مهتاب خانم.

به یاد یک غزل زیبای استاد بهمنی با این مطلع *دریا شدست خواهرو من هم برادرش/شاعر تر از همییییشه؛نشسته ام برابرش* افتادم..

این روزها خییییییییلی غمگین به نظر می رسی خواهر؟...تو دلنوشته هات این دلتنگی بیداد میکنه.

شاد باشی....

سلام دوست گرامی

ممنون از حضورتان و یادآوری این شعر زیبای استاد بهمنی

زندگی من هم مثل این شعر ؛ من خوبم اما تو باور نکن ؛؛ از سید صالحی

بدنبالش هستم ....

همراز شنبه 8 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 09:15 ق.ظ http://www.littlesparrow.blogfa.com

یادها فراموش نخواهند شد حتی به اجبار و دوستی ها ماندنی اند حتی با سکوت..

سلام دوست خوبم شرمنده از اینکه دیر اومدم

زیبا بود

موفق باشی[گل]

جمله ی قشنگی نوشتی.... همراز عزیزم

تو دیر نکردی و ممنون از حضورت

شاد باشی

گفتگو شنبه 8 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:20 ق.ظ http://easa.blogfa.com

وقتی تمام بدنم

از دلتنگی

درد میکند ,

کجاست مخدر نگاهت

کجاست ؟؟[گل]

منم نمیدونم کجاست ؟ اما اگر پیدا کردی بمن هم خبر بده

راستی اداره مبارزه با مواد مخدر را اینجا نکشونی ؟

چون فقط همین یکی را کم دارم

مستانه شنبه 8 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:33 ق.ظ http://massi1353.blogfa.com

ستاره جون هر شعری یه سری تصویر توی ذهن ادم میسازه وقتی شعرت و اینطوری تکه تکه کردی و وسطش یه تصویر مرتبط گذاشتی من خواننده هم تصویرهایی که خودم از شعر توی ذهنم نقش بسته رو گم میکنم هم خود شعر رو نمیتونم روون بخونم ببخش ، من شعرهات و دوست دارم و روون بودن و ساده بودنشون و ، دوست ندارم تکه تکه اش کنی با اینهمه سلیقه و نظر شاعر مهمتره عزیزم
ممنون که خبرم میکنی یه غلط دیکته کوچولو"به صحاری" (من همیشه پر از غلط مینویسم اما اینو دیدم!!! و "بوسه ای که سی مرغ را به سیمرغ ..... بَدل می کند" و شبیه همین توی تکه بعدی اش یه جوری با تکه های بالایی شهر همگون نیست ... اینجا چه جوری باید نظرم و خصوصی کنم ستاره جوونم؟

سلام عزیز دلم

خود من هم برای بار اوله که اینکار را کردم تا نتیجه اش را ببینم و راستش هم خوشم آمد و هم نیامد . فعلا برای بهتر شدن کارم دارم تجربه میکنم.

شایدم حق با تو باشه..... بیشتر روش فکر میکنم
در مورد غلط املایی ؟ خوب صحاری جمع صحرا است و منظورم از سی مرغ و سیمرغ ..... همان داستان و شعر معروف مولانا است ....

و در انتها اول نظرت و یا آخرش بنویس خصوصی
من این کامنت را تایید کردم .... چون بنظرم مطلبی توش نیست که نخواهم بقیه دوستانم آنرا نخوانند

ممنونم بخاطر تمام راهنمایی ها و تذکرات دلسوزانه ات
دوستت دارم و برات آرزوی خوشبختی میکنم

نسترجهان شنبه 8 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:43 ق.ظ http://ALIMOHAMADKOHJANI.BLOGFA,COM

سلام مهربان و دوست فرهیخته: کجا به سلامتی؟ سفر دور دنیا و به فضا ، بد نگذره!! اونم از کویر به دریا وبا سیمرغ و به کهکشان !!! خدا شانس بده !! بابا دست ما را هم بگیر خوب بهرحال بگذریم بسیار زیبا و همراه با مزین به تصاویر قشنگ سروده ات را نگاریده اید و درودبرشما

سلام دوست عزیز

البته سفر دور دنیایم حتما بجای ۸۰ روز .... ۸۰۰ روز طول میکشه
واقعا عاشق سفرم به شمال و جنوب ایران ...... چون دریا را دوست دارم بخصوص شبهایش را در کنار ساحل و با یک عزیز همدل

خوب بگذریم مرا به آرزوهای خوش بردید و ممنون از شما

saban شنبه 8 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:54 ق.ظ http://talx1.blogfa.com

بیش ترین عشق جهان را به سوی تو می آورم



از معبر فریادها و حماسه ها



چرا که هیچ چیز در کنار من



از تو عظیم تر نبوده است



که قلبت

چون پروانه ای ظریف و کوچک و عاشق است.




«شاملو»

بسیار ممنونم از شعر زیبای شاملو
درود بر شما
عاشقانه های شاملو را خیلی دوست دارم
قلبم چون پروانه ای ..... ظریف و کوچک و عاشق است

ائورا شنبه 8 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 01:26 ب.ظ http://doelbaz.blogfa.com

سلام مهتاب عزیزم...چقدر قشنگ سفر زندگی را توصیف کردی و یادمون اوردی باید تمامی بخشهای این سفر را دوست داشت مثل همیشه نوشته ات فوق العاده بود درست مثل خودت عزیزمراستی چه تعبیر زیبایی برای نظرات گذاشتی (یادگاری ها)موفق باشی.

سلام عزیز مهربان

ممنونم که آمدی و خوشحالم که از نوشته ام و کلمه ی یادگاری ها خوشت آمده است

شاد و سلامت باشی

بهزاد شنبه 8 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 02:10 ب.ظ http://royayeharshabam.blogfa.com/

سلام دوست عزیز
اگر قصوری بوده جدن معذرت میخوام ولی به نظرم آمده باشم در هر حال پوزش میطلبم
من را ببر ....... تو ای دیر آشنای من
زیبا بود
لذت بردم
ممنون از اینکه لطف کردید و دعوتم کردید
تا به زودی.............................................

سلام دوست گرامی

خودتان را ناراحت نکنید و شاید من اشتباه کرده باشم

در پناه حق ، موفق و شاد باشید

شاهزاده غم شنبه 8 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 02:44 ب.ظ http://aakef-e-divane.blogfa.com

سلام دوست عزیز بابت تاخیر عذر می خوام
می خواستم با دقت پست قبلی را بخونم و نظر بدم
باز هم می گم من یک آماتورم و فقط نظر می دم و نظر من رو خودت بررسی کن حتما

اول از همه بنظرم عکس ها شعرتو کمی کمرنگ و بریده بریده می کنن یا بین شعر عکس نذار یا کلا عکس نذار چون شعر خودش تصویر گری احساسی و ذهنی شاعر و باید به تصویری که شعر تو در ذهن خواننده ایجاد می کنه احترام بذاری تا بتونه از احساس خودش با تو ارتباط برقرار کنه این عکس ها ذهن خواننده رو محدود می کنه
شروع شعر یکنواخته
جملات قشنگی هستن اما تکرار شدن مفاهیم یکسانی رو می فرستن جمله در هیاهوی خیابان پر ازدحام و در قیل و قال کوچه بن بست یک چیز هستن که تکرار شدن اینو بهتره یا به یک جمله تبدیل کنی یا یکی رو حذف کنی، مثلا بگی: در هیاهوی خیابانی پر از کوچه های بن بست
دقت کنی می بینی هیاهو معنی ازدحام رو داره پس تکرارش اضافیه
نکته مهم در شعر ایجاز سخن هست، باید با کمترین کلمات بیشترین مفاهیم رو انتقال بدی
جملات شب بی مهتاب آسمان بی ستاره ابر بی باران از یک جنسن همه از جنس آسمان غیر عادی هستن! پس بهتره اینها هم خلاصه بشن و تشنگی کویر با بقیه نمی خونه چون بقیه تناقض هستن اما تشنگی کویر واقعیت هست. که نبودن معشوق رو در آخر این بخش قراره به صورت یک تناقض به خواننده القا کنی تشنگی کویر تناقضت رو بهم می زنه مگر اینکه یک جمله متناقض بگی و تشنگی کویر رو هم بیاری
باز همین موضوع در جملات سوم و چهارم قسمت دوم شعر دیده می شه:
شب تنهایی را کدام آشنا بمن هدیه کرد ؟

انگشتان کدام دوست .......
انگشتان دوست و آشنایی تکراری اند و مفهوم جدیدی منتقل نمی شه
ببین در بعضی جاهای شعر می تونی فعل رو حذف کنی و فعل جمله بالا و پایین رو در یک جمله وسط بیاری با تقارن زیباش کنی مثلا ببین اگر می گفتی:
قفل سرد بی مهری را بر دلم زد
روز های روشن
از یادم رفته است
رنگ دوست داشتن
تقارن و موسیقی کلام بهتر ایجاد می شد و لذت بیشتری به خواننده می داد. یا حتی به جای از یادم رفته است یک کلمه می نوشتی: فراموشی

بنظرم این شعر رو اصلاح نکردی سعی کن حتما چندین بار شعرتو بخونی هم از نظر ساختاری و هم از نظر مفهومی اصلاح کن با نگاه به خلاصه سازی تا جایی که مفهوم از بین نره

سلام دوست گرامی

ممنونم بخاطر وقتی که برای نقد اشعارم صرف کردید.
قبلا برای هر پستم از یک عکس استفاده میکردم و برای ۲ مطلب اخیرم از چند تصویر استفاده کردم.برای تجربه اندوزی فکر خوبی بود.

در مورد جملات تکراری اشعارم .... کاملا با شما موافقم و از تذکرات شما بسیار ممنونم.سعی میکنم در آینده این موارد را رعایت بکنم.

همانطور که حدس زدید شعرم را اصلاح نکردم .... چون وقتی حسی باعث یک شعر میشود . نمیتوانم در آن تغییری بدهم

اما باز هم سعی میکنم تا بدون تغییر در حس درونیم اشعارم را اصلاح بکنم

باز هم ممنون از توجه تان

شاهزاده غم شنبه 8 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 02:51 ب.ظ http://aakef-e-divane.blogfa.com

خوندم این شعرت رو
جملات و تشبیه های قشنگی توش بود اما قسمت های مختلف شعر از هم از نظر فرمیک خیلی دور بودن و میشد گفت این چندین شعر هست جدا از هم

حتما باعث افتخارمه تبادل لینک داشته باشیم به چه اسمی وبلاگت رو لینک کنم؟

موفق و پاینده باشی

سلام و ممنونم بخاطر توجهی که به شعرم کردید.

خودم هم متوجه این مسئله شدم.... اما شنیدنش از طرف شما تذکر مفیدی است.

به اسم وبلاگم لینک بفرمایید ؛ پرواز را بخاطر بسپار ؛

در پناه حق - شاد و موفق باشید

رسول شنبه 8 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 03:55 ب.ظ http://www.crimson.blogfa.com

سلام..بیا این وبم اینجا تبا2ل لینک میکنم...
اونجام بعتره خودت از بچه ها بپر30....از نظر منکه رفیق بلامانع است...

سلام

بگویید با چه اسمی... شما را لینک کنم

امین شنبه 8 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 05:45 ب.ظ http://eghlimeeshgh.mihanblog.com

مرا ببر...
مرا ببر...
ممنونم از مطلب زیباتون

سلام

ممنون از حضورتان

همراز شنبه 8 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 08:33 ب.ظ http://www.littlesparrow.blogfa.com

[گل][گل][گل][گل][گل]طرح یک میلیونی گنجشک کوچولو[گل][گل][گل][گل][گل]
[گل][گل][گل][گل][گل]طرح یک میلیونی گنجشک کوچولو[گل][گل][گل][گل][گل]
[گل][گل][گل][گل][گل]طرح یک میلیونی گنجشک کوچولو[گل][گل][گل][گل][گل]
[گل][گل][گل][گل][گل]طرح یک میلیونی گنجشک کوچولو[گل][گل][گل][گل][گل]
[گل][گل][گل][گل][گل]طرح یک میلیونی گنجشک کوچولو[گل][گل][گل][گل][گل]
[گل][گل][گل][گل][گل]طرح یک میلیونی گنجشک کوچولو[گل][گل][گل][گل][گل]
[گل][گل][گل][گل][گل]طرح یک میلیونی گنجشک کوچولو[گل][گل][گل][گل][گل]
[گل][گل][گل][گل][گل]طرح یک میلیونی گنجشک کوچولو[گل][گل][گل][گل][گل]
[گل][گل][گل][گل][گل]طرح یک میلیونی گنجشک کوچولو[گل][گل][گل][گل][گل]
[گل][گل][گل][گل][گل]طرح یک میلیونی گنجشک کوچولو[گل][گل][گل][گل][گل]
[گل][گل][گل][گل][گل]طرح یک میلیونی گنجشک کوچولو[گل][گل][گل][گل][گل]
[گل][گل][گل][گل][گل]طرح یک میلیونی گنجشک کوچولو[گل][گل][گل][گل][گل]
[گل][گل][گل][گل][گل]طرح یک میلیونی گنجشک کوچولو[گل][گل][گل][گل][گل]
[گل][گل][گل][گل][گل]طرح یک میلیونی گنجشک کوچولو[گل][گل][گل][گل][گل]
[گل][گل][گل][گل][گل]طرح یک میلیونی گنجشک کوچولو[گل][گل][گل][گل][گل]
[گل][گل][گل][گل][گل]طرح یک میلیونی گنجشک کوچولو[گل][گل][گل][گل][گل]

ویژه ی ماه رمضووووووون

آپم بدو بیا
دیر نکنیاااااااااااااااا[گل]

سلام آمدم و نظرم را نوشتم

رسول شنبه 8 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 09:55 ب.ظ http://www.crimson.blogfa.com

سلام..عشق و نفرت..
من چی؟؟؟

سلام

من را به اسم " پرواز را بخاطر بسپار " لینک بفرمایید

رسول شنبه 8 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 10:56 ب.ظ http://www.crimson.blogfa.com

با افتخار لینک شدی رفیق...

شما هم با افتخار لینک شدید

نوید یکشنبه 9 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 01:15 ب.ظ

درود
همیشه شاد باشی

سلام و درود

شما کجا هستید ؟ و چرا اینهمه کم پیدا ؟

ممنون از حضورتان

شادی همه ی دوستان آرزوی من است

حسین محبی یکشنبه 9 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 01:46 ب.ظ http://www.yasma.blogfa.com

سلام
لینک شدید

سلام

شما هم با افتخار لینک شدید

مهتاب رهایی یکشنبه 9 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 03:02 ب.ظ http://mahtabrahaeei.blogfa.com

شعرت عالی بود
از همه جالب تر عکسایی بود که انتخاب کرده بودی
افرین

سلام مهتاب جانم

خوشحالم که از عکس ها و شعر خوشت آمده است

یــاسر یکشنبه 9 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 05:26 ب.ظ http://www.berke54.blogfa.com




به دنبال خدا نگرد...
خدا در بیا بانهای خالی از انسان نیست ...

خدا در جاده های تنهای بی انتها نیست ...


خدا در مسیری است که به تنهایی آن را سپری می کنی نیست ....
خدا آنجا نیست ...


به دنبالش نگرد.
خدا در نگاه منتظر کسی است که به دنبال خبری از توست.
در قلبی است که برای تو می تپد ...



خدا در لبخندی است که با نگاه مهربان تو جانی دوباره می گیرد ...



خدا آنجاست ...


خدا در خانه ای است که تنهایی در آنجا نیست ، در جمع عزیز ترین هایت است ...
خدا در دستی است که به یاری می گیری ...

در قلبی است که شاد می کنی ...
در لبخندی است که به لب می نشانی ...


خدا در دیر و بتکده و مسجد نیست ...

لا به لای کتاب های کهنه نیست...
این قدر نگرد.

گشتنت زمانی است که هدر می دهی ...


زمانی که می تواند بهترین ثانیه ها باشد.
[گل][گل]

سلام دوست گرامی

از حضورتان و بخاطر متن بسیار زیبایتان از شما تشکر می کنم

قلمتان توانا و با برکت

علی یکشنبه 9 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 05:29 ب.ظ http://celik90.blogfa.com

سلام دوست عزیز
ممــــنون میــــشم اگـــه بــــیای...
* منتظر حضور گرم ومهربانت در وبلاگم هستم*
درضمن اگه باتبادل لینک موافقی منو با اسم.
کلیک90‍
لینک کنید بعد هم بگید تا با چه اسمی شمارو لینک کنم....
ممنون...

زیتون (روان شناسی ازدواج) یکشنبه 9 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 05:43 ب.ظ http://zatun2001.persianblog.ir

سلام
بی نهایت ممنون ازمحبتتون
بله وبلاگ تغذیه اعصاب رافیلترکرده اند ازسلامتی مردم هم می ترسند واقعاکه دشمن مردمند

سلام دوست گرامی

من هم خیلی متعجب شدم ترجیح می دهند ملتی ضعیف و بیمار و معتاد داشته باشند ...... تا صدایشان در نیاید

علیرضا یکشنبه 9 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 06:13 ب.ظ http://alireza1979.blogfa.com

سلام دوباره. اگه نظرمو درباره نوشته هاتون میخواید باید بهتون بگم ساده و سالم می نویسین و این خودش خیلیه!
امیدوارم سلامت نوشته ها و صداقت کلامتون حفظ و روز به روز مطالبتون بهتر بشه!
موفق باشید و پیروز

با سلامی مجدد

ممنون از حضور دوباره و اظهار نظرتان

سعی خودم هم بر همین موارد است

در پناه حق .... سلامت و موفق باشید

سید علیرضا رئیسی یکشنبه 9 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 06:25 ب.ظ http://kashkoolraeesi.mihanblog.com

سلام به خواهر گرامی و فرهیخته ام
جای خوشحالی است که وبلاگ زیبا و پر محتوی شما را لینک کنم شما هم اگه دوست داشتی با اسم " کشکول رئیسی " لینک بفرما
ان شاء الله با حضور گرمت به تارنمای من صفا ببخش

ارادتمند سید علیرضا رئیسی گرگانی

سلام به دوست گرامی

وبلاگ شما هم به جمع دوستانم پیوند خورد

سلامت و موفق باشید

یــاسر یکشنبه 9 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 07:11 ب.ظ http://www.berke54.blogfa.com

سلام

ممنون از لطفتون ..با کمال افتخار لینک شدید..

هر اسمی که دلتون میخواد باشه من برام فرقی نمیکنه ...

سلام

شما هم با اسم کوله پشتی .... لینک شدید

در پناه حق

فاطمه یکشنبه 9 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 07:41 ب.ظ

سلام عمه خانم خوب هستین؟

منو باشید یه روزه هی می اومدم بلاگفا فکر رمیکردم اونجا یه نوشته ای گذاشتین!

بهرحال فرار رسیدن ماه مبارک رمضان بر شما مبارک
1

اگه خدا قبول کنه اره روزه میگیرم ایشا..بتونم از برکاتش بی نصیب نباشم!

عمه خانم اینروزا به گمونم شعراتون بی ستاره نمیتونه جذابیت داشته باشه!باور کنید وقتی از ستاره اسم میبرید یاد کهکشان وعظمت اسمان میفتم و شما همیشهه این حسو با شعرهاتون بهم القا میکنید!

سلام عزیز عمه

اشتباه منو ببخش دیگه صاحب دو خونه شدن این دردسر ها را هم داره

حلول ماه رمضان بر تو هم مبارک

دیگه شبام بدون ستاره مفهومی نداره آخه من از بچگی عاشق کهکشان راه

شیری بودم اما حیف که دیگه تو هیچ کجای ایران قابل دیدن نیست

فاطمه یکشنبه 9 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 07:44 ب.ظ

بابت ادینه ها هم اینقده غصه نخوردین!شمام جز خونواده ماهات حساب میشین پس باید شما یه دست بهش بزنید پسورد وشکلک از من مطالب از شما اگه دوست داشتین!

فکر کنم پسوردشو فراموش کردم باید برم هزار تا شماره بهش بدم ببینم کار میکنه یا نه

ممنونم عزیزم

فکر کنم یه شاه کلید نیاز دارید

خوشحال میشم که منم کمک بکنم

دختروووووووووووو یکشنبه 9 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 10:16 ب.ظ

سلاممممممممممممممممممممممممممممم
خانومی با معرفت

کلی شرمنده کردین به خدا..
درگیر مهمون داری بودم..
اونم از نوع ده روزه ش
[:S030:
ماه رمضونتون مبارک..
مارو تو این ماه فراموش نکنید هاااااااااااااااااااا

سلام عزیز دلم دخترووووووووووووووو خوشگلم

دشمنت شرمنده بابا اول عروسی کدوم مهمون میاد ده روز بمونه



ماه رمضون تو هم مبارک و التماس دعا

baran یکشنبه 9 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:02 ب.ظ

salam azize del[:S004
ali bod farda khedmat miresam nemidonam chera kibordam farsi nemishe:]

سلام

شما هم مدل قاصدکی با موبایل نوشتی

امیدوارم مشکلت زودتر حل بشود

بهنام صداقت دوشنبه 10 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:01 ق.ظ http://ghoghnus.blogfa.com

سلام
ممنون از حضورتون.
با افتخار لینک شدین.منو به اسم(بهترین خبر همین حضور توست(بهنام صداقت حور)لینک کنین لطفن

سلام

شما هم لینک شدید ..... با اسمی که می خواستید

غزل دوشنبه 10 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 01:03 ق.ظ http://sina382.blogfa.com/

مرا ببر ...

بوسه نمناک ...

بسیار زیباست قلمتون.پایدار بمانید

غزل عزیز

آمدم و دعای روز اولت را خواندم و عالی است

هر روز می آیم

جنجالی دوشنبه 10 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 01:25 ق.ظ http://mtarsak.blogfa.com/

امشب رحمت دوست جاریست...
مانند رود...
نه!
مانند باران...
اگر دلتان لرزید
بغضتان ترکید...
کسی اینجا
محتاج دعاست
ماه رمضان ماه نور مبارک


مطالب زیبایی بود

سلام و درود بر شما

حلول ماه پر فضیلت رمضان مبارک

شاهزاده غم دوشنبه 10 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 09:21 ق.ظ http://aakef-e-divane.blogfa.com

شما رو لینک کردم
من رو به اسم شاهزاده غم لینک کنید
ممنونم
موفق و سر بلند باشی

شما به همین اسم لینک شدید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد