پرواز را بخاطر بسپار

پرواز را بخاطر بسپار

عرفانی-اجتماعی
پرواز را بخاطر بسپار

پرواز را بخاطر بسپار

عرفانی-اجتماعی

قاصدک سبکبال

هوالمحبوب


 

قاصدک / از دفتر شعر "آخر شاهنامه"
 


قاصدک ! هان ، چه خبر آوردی ؟
 

از کجا وز که خبر آوردی ؟
 

خوش خبر باشی ، اما ،‌اما 
 

گرد بام و در من 
 

بی ثمر می گردی 

 

انتظار خبری نیست مرا 
 

نه ز یاری نه ز دیار و دیاری باری
 

برو آنجا که بود چشمی و گوشی با کس 
 

برو آنجا که تو را منتظرند 

 

قاصدک 
 

در دل من همه کورند و کرند 
 

دست بردار ازین در وطن خویش غریب 
 

قاصد تجربه های همه تلخ 
 

با دلم می گوید 
 

که دروغی تو ، دروغ 
 

که فریبی تو. ، فریب 

 

قاصدک
 

هان،
 

ولی ... آخر ... ای وای 
 

راستی آیا رفتی با باد ؟
 

با توام ، آی! کجا رفتی ؟ آی 

 

راستی آیا جایی خبری هست هنوز ؟
 

مانده خاکستر گرمی ، جایی ؟
 

در اجاقی طمع شعله نمی بندم خردک شرری هست هنوز ؟

 

قاصدک 
 

ابرهای همه عالم شب و روز 
 

در دلم می گریند


 

 

فرا رسیدن چهارم شهریور سالروز درگذشت مهدی اخوان ثالث بر همه 

ادب دوستان تسلیت باد 

 

پی نوشت-با توجه به همنام بودن شعر و دوست عزیز و گرامی ام جناب قاصدک 

سبکبال ...... این پست را به ایشان تقدیم می کنم 

 

دلنوشته ای به قاصدک در وبلاگ : دیار قاصدک 

ابرهای همه عالم شب و روز در دلم می گریند 

التماس دعا در شبهای قدر 

 

 

بعد نوشت:

نسل من صدای فرهاد را خوب بیاد دارد . همان که در روزهای نخست انقلاب  

ترانه محمد را خواند. گنجشکک اشی مشی، ترانه معروف جمعه و ....

5شهریور سال مرگ فرهاد مهراد بود وای کاش مدیران فرهنگی یادی از او  

می کردند که صدایش به وسعت تاریخ باقی خواهد ماند .

صدایش جاودانه باد



توی قاب خیس این پنجره ها / عکسی از جمعه غمگین می بینم / چه سیاهه به تنش رخت عزا / تو چشاش ابرای سنگین می بینم / داره از ابر سیاه خون می چکه / جمعه ها خون جای بارون می چکه
نفسم در نمی یاد / جمعه ها سر نمی یاد / کاش می بستم چشمامو / این ازم بر نمی یاد
جمعه وقت رفتنه / موسم دل کندنه / خنجر از پشت می زنه / اون که همراه منه



 

نظرات 23 + ارسال نظر
چیکو جمعه 5 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 09:28 ب.ظ http://www.5chcio69.blogfa.com

سلام مهتاب جان
یادش گرامی
بعضی از دوستان رپ فارسی این شعر قاصدک رو با کمی پس و پیش خوندن خیلی زیباست
پیروز و سبز باشی

صابر(نقاب) جمعه 5 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 09:29 ب.ظ http://ps-neghab.blogsky.com/

سلام.....

ما نیستیم یا شما ناپیدا هستی....

رهگذر جمعه 5 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 11:46 ب.ظ http://www.raahaahan.blogfa.com

سلام
خوبی؟! از اینکه بهم سر زدی ممنون. از اینکه غیبت داشتم شرمنده!
خدا رحمتش کنه! یه مرد آزاد بود استاد.
شاد باشی و موفق و جاویدان سبز

قاصدک شنبه 6 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 02:00 ق.ظ

سلام دوست سبز و مهتابی
باورکنید تاالان درگیر روشن کردن سیستمم بودم اپ جای خود
فقط خدمت رسیدم جهت تشکر از یادکردتون
کاش صدای مرحوم فرهاد مهراد را هم میذاشتید تا حق این دلنوشته تون کامل ادا میشد
خدا رحمت کنه هر دو این هنرمندان مردمی را.
قاصدک.در دل من همه کورند و کرند..
ابرهای همه عالم شب و روز در دلم می گریند
در شبهای قدر منتظر ارسال قاصدکی بسوی آسمانها از طرفتون هستیم.البته همراه با دعای خیر
شب و روزتون خوش..یاعلی مدد

حنا شنبه 6 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 08:01 ق.ظ http://hana30001.blogfa.com/

سلام و ممنون ازحضور شما انتخابهای قشنگی داشتید موفق باشید .

مستانه شنبه 6 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 09:03 ق.ظ http://massi1353.blogfa.com

ابرهای همه عالم شب و روز


در دلم می گریند


این روزها انگار این حال همه ایرانی ها شده ستاره عزیزم ... ممنون از یاد اوریت و اینهمه لطف که اپ های زیباتون و بهم خبر میدید ... می بوسمتون

زیتون(روان شناسی اجتماعی وزناشوئی) شنبه 6 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 10:14 ق.ظ http://zatun27.persianblog.ir

سلام
تشکرازلطفت ورحمت خدابرتمام رفتگانمان روحشان شاد باد
زندگی صحنه زیبای هنرمندی ماست
هرکسی نغمه خودخواندوازصحنه رود
صحنه پیوسته بجاست
خرم آن نغمه که مردم بسپارندبه یاد
هنرمندان مردمی برعکس هنرمندان درباری همیشه زنده هستند نمونه اش شجریان است که باافتخارهنرمندی میکند ولی افتخاری که خودرابه درباراحمدی نژادفروخت سرافکنده مجبوربه ترک وطن شد

سمانه شنبه 6 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 10:34 ق.ظ

سلام مهتاب عزیز...

من شمارو تو وبلاگ دوستای مشترکمون دیدم..

الانم وب فاطمه جون بودم که دیدم.. نوشتید با مطلبی برا قاصدک آپم که دیگه نشد که نیام..

مطالبتونم خوندیه.. و مناسبتی..
الان یه چندتا پستتون رو خوندم.. ایشالله سر فرصت مفصل خدمت میرسم..
خوشحال شدم..



فریاد بی صدا شنبه 6 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 10:57 ق.ظ

سلام عزیز دلم و من چقدر صدای فرهاد دوست دارم ای کاش صداش میذاشتی ما هرگز کسانی مثل و را فراموش نخواهیم کرد یادشان به خیر روحشان شاد

سلام نازنینم

دیشب ۲ ساعت تمام بدنبال آهنگهایش و صدایش بودم اما پیدا نکردم و یا اگر هم پیدا شد ..... تو وبلاگ پخش نمی شد

سینا شنبه 6 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 11:38 ق.ظ http://omide-ma.blogsky.com

هر چند پای باد درین دشت بسته است
روزی پرنده ای
خواهد گذشت از سر این خانه های تار
خواهد شنید قصه ی خاموشی تو را
از زاری خموش درختان سوگوار
از اینکه یاد هنرمند گرامی فرهاد رو زنده نگاه داشتین واقعا ممنونم.من اصلا نمی دونستم 5 شهریور سالروز رفتن این استاد از پیش ماست

شاپرک شنبه 6 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 03:59 ب.ظ

سلام بر مهتاب پر تلاش

تشکر میکنم ازیادآوری سالروز هجرت و کوچ این دو هنرمند عزیز و جاودانه...

از محبت همیشگیت هم سپاسگزارم
شاد باشی و سلامت
در پناه خالق یکتا

ناصر شنبه 6 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 04:07 ب.ظ http://mireman.blogfa.com/

سلام ..ممنون از دعوتت....زیبا بود وپرنغز ومحتوا.....با درون مایه ای شیوا...سبز باشی عزیزم

[ بدون نام ] شنبه 6 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 06:21 ب.ظ

غم دل با تو گویم غار!
بگو آیا مرا دیگر امید رستگاری نیست؟
صدا نالنده پاسخ داد:
آری نیست.

بسیار ممنون که از اخوان و فرهاد یاد کردی
تا جاودان زنده اند

یاقوت شنبه 6 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 07:09 ب.ظ http://yaghootesorkh.blogsky.com

سلام مهتاب عزیز طاعات قبول حق دست گلت درد نکنه واقعا خوبه که مثل شما عزیزانی هستند از یک همچین بزرگ مرد زمان یادی کنند..روحش شاد و یادش گرامی باد.
از توس برآمد، در یوش بالید و به توس بازگشت
من هم به نوبه خودم سالگرد غروب غم انگیز شاعر توانا مهدی اخوان ثالثرا بر شما ودلسوختگان وصاحبدلان تسلیت میگویم روحش شاد
......
چه روز ابری زشتی

ترشرو، تنگ و تار آنگه نه بارانی، نه خورشیدی

نه چشم انداز دلخواهی

نه چشمی را توان و خواهش دیدی

اگر ابریست این تاریک

چرا بر حال ما اشکی نمی بارد؟

و ما را اینچنین خشک و طاقت سوز

بکردار کویری تشنه می دارد؟

تو هم خورشید پنهان کاش گاهی می درخشیدی

و می دیدی چه دهشتناک روز ابری زشتی ست

همان روز مبادایی که می گویند امروز است

بد و بیراه پیروز است



نه دیروز و نه فردایی

نه ایمانی، نه امّیدی

نه بارانی ، نه خورشیدی

-

یاقوت شنبه 6 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 07:54 ب.ظ

پا برهنه، تاکجا دویده‌ای که
این همه گل،
شکفته‌است...؟
دومین کار از زنده یاد فرهاد مهردادروحش شاد ..

توی قاب خیس این پنجره ها / عکسی از جمعه غمگین می بینم / چه سیاهه به تنش رخت عزا / تو چشاش ابرای سنگین می بینم / داره از ابر سیاه خون می چکه / جمعه ها خون جای بارون می چکه
نفسم در نمی یاد / جمعه ها سر نمی یاد / کاش می بستم چشمامو / این ازم بر نمی یاد
جمعه وقت رفتنه / موسم دل کندنه / خنجر از پشت می زنه / اون که همراه منه



رامین شنبه 6 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 10:38 ب.ظ http://pcc2010.mihanblog.com/

سلام مهتاب خیلی جالب بود موفق باشی

پناه شنبه 6 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 10:45 ب.ظ http://stars55iran.blogfa.com

یاد هر دوشان گرامی باد
نسل ما با صدای فرهاد و شعرهای اخوان ثالث زندگی کرد و هنوز هم....
با مهر

نوید یکشنبه 7 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 12:40 ق.ظ

درود بر مهتاب
صدای فرهاد برایم یادآور احمد شاملوست واحمد شاملو یادآور آزادی خواهی وآزادی ترجمه ای بجز مبارزه تا رسیدن ندارد .
دوست داشتم تا یک هفته را به اواختصاص دهم اما چه کنم که دست تنها نمی شود .
اگر موافقید هفته فرهاد در وبلاگ را با دوستان دیگر آغاز کنیم به حرمت صدایی به وسعت تاریخ ؟
منتظر پاسخ هستم.

مجید ( یادداشتهای یک وبلاگر ) یکشنبه 7 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 01:48 ق.ظ http://www.majid-85.persianblog.ir

سلام//////////////از محبتی که داشتین ممنونم///////////////////////////[گل]

رضا رئیسی یکشنبه 7 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 03:05 ق.ظ http://rezaraeisei10.persianblog.ir

سلام. بسیار زیبا بود این قاصدک . هنوز هم خاکسترها هستند گرم و داغ و امیدوار
خدا هر دوی این عزیزان را قرین رحمت و مغفرت نماید هنرمند هیچگاه نمی میرد تا هنر است تا زیبائی هست پاینده باشی راستی چرا در لینکات نیستم؟

امیر ثابت قدم یکشنبه 7 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 02:41 ب.ظ http://www.sabetq.blogfa.com


باسلام . ازآشنائی باشما خوشحالم . ازتمام مطالب من با یادآوری منبع می توانید استفاده کنید ودوستان را انشا الله بهره مند سازید . مطلبی هم دردست تهیه دارم بنام ؛ درجستجوی دعا ؛ که انتظاردارم همه حداقل آن رابه دوستان معرفی کنند.

راد یکشنبه 7 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 08:55 ب.ظ

جغد بارون خورده ای تو کوچه فریاد میزنه
زیر دیوار بلندی یه نفر جون میکنه
تاریکی با پنجه های خشکش از راه میرسه
بین مرگ و زندگی اسیر شدم باز دوباره
با عرض ادب و احترام خدمت شما
نماز روزه هاتون قبول درگاه حضرت حق
امشب داشتم وبلاگها رو میخوندم که به وبلاگ شما رسیدم و تمام پستهاتون را خواندم
خوشحالم از اینکه هنوز انسانهایی چون شما هست
بهترینها را براتوت آرزومندم

قاصدک دوشنبه 8 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 03:27 ق.ظ

سلام مهتاب عزیز

تشکر بابت حضور مفید و پربارتون در این ایام مبارک
راستش سلامم بی طمع نبوده هاااا

امشب اومدم بگم که انشاالله دراین شبهای قدر هروقت دلتون لرزید یادی هم از حقیر کنید.ممنون

یک لحظه دلم خواست صدایت بکنم

گردش به حریم با صفایت بکنم

آشوب دلم به من چنین فرمان داد

درسجده بیفتم و دعایت بکنم.

ممنون..زنده باشید.التماس دعا..تابعد..یاعلی مدد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد